سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری

سایت اختصاصی دانشجویان پژوهشگری
دانشگاه شاهد 
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان رشته پژوهشگری و آدرس myresearcher.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پس از کارگردانی، این فیلم دارای ترکیب رنگ فوق العاده ای ست. در واقع طراح صحنه چنان ماهرانه رنگها را در کنار هم چیده که مخاطب ناخودآگاه مجذوب سکانس هایش میشود حتی اگر پیام خاصی را نرساند. مثلا لباس افراد خانه با محیط زندگی شان یعنی همان باغی که محل فیلمبرداری است چنان زیبا با هم درآمیخته که هیچ کلامی را نمیتوان در وصفش به کار برد. با این اوصاف بازی بسیار زیبای فردی چون کیانیان نیز این فیلم را برجسته کرده است.

اما این زیبایی ها را فقط از دید هنری و به اصطلاح فنی باید در نظر گرفت؛ از نظر محتوایی "یه حبه قند" چنان محتوای خاصی را نمی پذیرد. این فیلم سعی داشته است یک خانواده اصیل ایرانی را که هر کدام از اعضای آن دارای نوعی از اعتقاد و شغل و با سنهای متفاوت هستند؛ در کنار هم قرار دهد و خانواده ای را نشان دهد که افرادش با عشق در کنار هم زندگی می کنند و به اصول و سنت های خود پای بندند که یک نمونه از این پای بندی به سنت را می توان در نحوه ی شکستن قند مشاهده کرد.اما شاید در اینباره این ایراد به آن وارد شود که چگونه چنین خانواده سنتی حاضر شده است دختر خود را به عقد غیابی پسری در آمریکا در آورد؟

در ابتدای این فیلم مشاهده می کنیم که جواهریان در نقش پسند؛ از این ازدواج راضی است اما پس از بر هم خوردن مراسم و فوت دایی اش، و در واقع در آخرین سکانس ها مشخص می شود که مهر فردی دیگر( پسر دایی) را در دل پرورانده است.

شاید بتوان گفت که یه حبه قند مانند فیلم " مهمان مامان" فقط به شرح وقایع و وصف اتفاقات یک یا دو روز می پردازد اما هیچ مفهوم خاصی را به بیننده منتقل نمیکند و تنها میخواهد افراد یک خانواده را در کنار هم به نمایش درآورد.برای بهتر و واضح تر شدن فیلم نویسنده می بایست مقدار کمی از زندگی افراد درگیر ماجرا را شرح دهد چرا که مخاطب هیچ تصوری از زندگی و رابطه ی بین نقش ها ندارد.

در واقع " یه حبه قند " از بی محتوایی رنج می برد. فیلمی که هیچ مفهموم خاصی را روی دوشش حس نمیکند و فقط توانسته یک خانواده را نشان دهد به گونه ای که گاهی بازیگران خود باورشان می شد که با هم نسبتی دارند  و از بسیاری از حدودها تجاوز می کردند که این خود بیانگر بی بنیه گی علمی و فرهنگی این فیلم است.

        

                 نظر یادتون نره... مفید باشه لطفا...


وب سایتی متعلق به همه کسانی که دوستشان دارید. هرکس در این وب سایت سهمی دارد

نظرات شما عزیزان:

؟
ساعت22:40---5 آذر 1390
سلام.
عكسهاي صفحه اول نشون داده نميشه.


آوا
ساعت15:33---30 آبان 1390
به دور از تعارف عالی بود

pink
ساعت14:00---29 آبان 1390
سلام
ممنونم از مطلب خوبت
بازم خوشحال میشیم از این مطالب مفیدت ،تو وبلاگ ببینیم
متاسفانه وبلاگ کلاس هم مثل این فیلم از بی محتوایی رنج میبرد....
به امید اصلاح....


خدابخش
ساعت12:50---28 آبان 1390
سلامٌ علیکم
مگه میشه شما بد بنویسی؟
ماشااااا و تبارک ا...


حمید ریحانی
ساعت19:47---27 آبان 1390
سلام
به نظر من کارگردانی خوب بدون فیلم نامه خوب به درد نمیخوره ، وقتی فیلم حرفی برای گفتن نداره هرچقدر هم طراحی صحنه خوب باشه ودیگرعوامل حاشیه ای خوب باشه تهش چیزی درنمیاد !
درمورد مفهوم این فیلم من که زیاد نفهمیدم چه هدفی داشته ، نکته ی جالب برای من ورود ابزارهاواندیشه های مدرن درخانواده کاملا سنتی بود، مثلا اون پسره کل فیلم با رایانه شخصیش سرگرم بود یا همون ازدواج بدون حضور داماد!!
درمورد اون فضای ضدارزشی فیلم(راحت بودن بازیگرهاباهم) به نظرمیرسه این کارها جز افکار لیبرالی البته ازنوع اسلامیش باشه همون چیزی که آقای ... میگه لیبرالیسم اسلامی!!!!
درمورد این فیلم نظرات متفاوته مثلا از دید آقای دکترفیاض(استادمردم شناسی دانشگاه تهران)فیلم کاملا ایرانی وخوبه اما ازدید برخی ازکارشناسا مثل آقای فراستی فیلم خیلی مزخرفه !
من که درکل از فیلم خوشم نیومد!
خیلی ممنون ازمطلب خوبتون / امیدوارم از این دست مطالب بیشتر ببینیم



محمد
ساعت17:30---27 آبان 1390
سلام

عالی پرداخته بودید. من هنوز فیلم رو ندیدم ولی مطمئنم حداقل بخاطر چیزایی که شما گفتید دقت بیشتری کنم... واقعا زحمت کشیدید؛ امیدوارم موفق و موید باشید

و من الله توفیق


ham reshtei
ساعت2:18---27 آبان 1390
filme kheyli chertiye

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:نقد,یه حبه قند,کارگردانی, ] [ 20:16 ] [ ]

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبسایت متعلق به پژوهشگرانی است که می خواهند به زودی جهانی را تغییر دهند. پژوهشگر من (myresearcher) یعنی هرکسی می تواند این سایت را متعلق به خود بداند و در آن مطلب درج نماید. آزادی بیان ، دموکراسی ، لینک باکس نظرات ، خرید دامنه و سایر خدماتی که در این وبسایت ارائه می گردد فقط بخشی از تلاش های دوستان پژوهشگر است. امید است که با ارسال نظرات و همچنین درج مطالبی که از نظر شما جالب است در وب سایت ما را یاری فرمایید. طریقه ارسال مطلب فقط با نام خودتان (همه می توانند مطلب بفرستند) : به صفحه LOXBLOG.COM مراجعه فرموده سپس در قسمت نام کاربری : DOOSTANE@MYRESEARCHER و رمز عبور : DOOSTANE را مرقوم فرمایید. پس از آن مطلب را ارسال فرمایید. به همین سادگی. حداکثر 24ساعت بعد مطلب شما نمایش داده خواهد شد. محمد ایرانی (مدیریت وبسایت پژوهشگری)
امکانات وب
ورود اعضا:

قالب بلاگفا حافظ پارس خودرو